Każdy przedsiębiorca w siedzibie swojej firmy powinien zadbać o stworzenie punktów pierwszej pomocy. To miejsca, w których znajdują się najważniejsze artykuły medyczne potrzebne np. przy zabezpieczaniu wypadku na terenie zakładu pracy. Oprócz wymaganych apteczek warto zdecydować się też na zakup nieobowiązkowego defibrylatora. Czym charakteryzuje się takie urządzenie i jak wybrać odpowiedni model?
Na co zwrócić uwagę, wybierając defibrylator do zakładu pracy?
Przy nagłym zatrzymaniu krążenia niezwykle istotny jest czas reakcji podjętych działań w celu przywrócenia prawidłowego rytmu serca. Bez zbędnego oczekiwania można w takiej sytuacji przeprowadzić właściwe czynności medyczne za pomocą defibrylatora AED. Jest to urządzenie elektroniczne, które generuje tzw. wstrząsy terapeutyczne. Powinny być one podawane w przerwach między ręcznymi uciskami klatki piersiowej. Znacząco zwiększają szansę wyeliminowania niewłaściwych impulsów serca u osoby z NZK i tym samym uratowania jej życia. Czy jednak każdy defibrylator AED sprawdzi się w zakładzie pracy? Warto zwrócić uwagę na parametry podane przez producenta urządzenia pod względem ważności elektrod oraz baterii. Im jest ona dłuższa, tym sprzęt do ratowania osób z nagłym zatrzymaniem krążenia będzie mógł pozostać niewykorzystany i jednocześnie gotowy do pracy w każdym momencie. Odpowiednią właściwością w przypadku defibrylatorów AED stosowanych w zakładach pracy jest również możliwość regulacji poziomu głośności wydawanych komunikatów. Urządzenie w trakcie działania musi być bowiem słyszalne nawet w najtrudniejszych warunkach eksploatacji.